Τετάρτη, 1 Ιουλίου 2009

Δημοσιεύματα από τη χθεσινή συνέντευξη Tύπου της ΠΟΥΕΝ

Δημοσιεύουμε ορισμένα άρθρα σχετικά με τη χθεσινή συνέντευξη τύπου της ΠΟΥΕΝ. Επειδή δεν έχουμε πρόσβαση στο σύνολο του Τύπου είναι φυσικό να μην αναδημοσιεύουμε το σύνολο των άρθρων. Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι παραβρέθησαν στη συνέντευξη και εκπρόσωποι ηλεκτρονικών μέσων. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το ενδιαφέρον που έδειξαν για επιμέρους ζητήματα οι δημοσιογράφοι που βρέθηκαν στη συνάντηση καθώς και η διάθεση τους (ασφαλώς και η δική μας) για την ύπαρξη συστηματικής επαφής το επόμενο διάστημα. Τέλος, το blog και η Κίνηση θέλει να ευχαριστήσει τους δημοσιογράφους που κάλυψαν τη συνέντευξη τύπου της ΠΟΥΕΝ.

Εφημερίδα ΈΘΝΟΣ

"Παγωμένη» τρία χρόνια η μετεγκατάσταση του ΝΑΤ"

Τρία χρόνια περιμένουν καινούργιοι χώροι τις υπηρεσίες του ΝΑΤ, αλλά η μετεγκατάσταση έχει «παγώσει» και τα έξοδα «τρέχουν» για το Ταμείο...
«Το Ταμείο είχε ιδιόκτητο οικόπεδο στην Ακτή Μιαούλη, το έδωσε αντιπαροχή και πήρε 3 ορόφους σε δεκατετραώροφο κτίριο που κατασκευάστηκε. Εδώ και 3 χρόνια όλα είναι έτοιμα για τη μετεγκατάσταση και τελικά οι υπηρεσίες συνεχίζουν να παραμένουν στο παλιό κτίριο, στο οποίο δεν γίνεται καμία συντήρηση», κατήγγειλε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του συλλόγου υπαλλήλων ΝΑΤ, Γιώργος Δαούσης, για να προσθέσει:
«Ομως, αυτά τα χρόνια καταβάλλονται 140.000 ευρώ ετησίως για κοινόχρηστα στο καινούργιο κτίριο και εγκρίνονται από το Διοικητικό Συμβούλιο και δαπάνες για τον εξοπλισμό του». Οσο για την αιτία του προβλήματος;
«Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας, κ. Τζωάννος, έχει την άποψη ότι ο χώρος πρέπει να νοικιαστεί, ενώ στην τελευταία συνάντησή μας ο υπουργός Ναυτιλίας συμφώνησε μαζί μας πως πρέπει να προχωρήσει η μετεγκατάσταση», αποκάλυψε ο κ. Δαούσης.
Το παραπάνω παράδειγμα, όμως, είναι απλώς ενδεικτικό για την επαπειλούμενη «κατάρρευση του ΝΑΤ», όπως επεσήμανε ο ίδιος, κάνοντας λόγο για μεγάλες καθυστερήσεις στις συντάξεις και εισφοροδιαφυγή, που οφείλονται στις δραματικές ελλείψεις σε προσωπικό.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΠΟΥΕΝ), Δημήτρης Γκερλές, στο ΝΑΤ από 350 οργανικές θέσεις καλύπτονται μόλις οι 190, στον Οίκο Ναύτου καλύπτονται μόλις οι 70 από τις 180 θέσεις, ενώ κατά 50% καλύπτονται και οι θέσεις των γιατρών.
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Γκερλές στις ελλείψεις της Ναυτικής Εκπαίδευσης, λέγοντας ότι το 75% των καθηγητών είναι ωρομίσθιοι, ενώ σε πολλές περιπτώσεις γίνονται μαθήματα σε άθλια εργαστήρια και κτίρια, αναφέροντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα του Κέντρου Επιμόρφωσης Στελεχών Ε.Ν. Ο κ. Γκερλές κατήγγειλε την άρνηση του υπουργού Ναυτιλίας Αναστάση Παπαληγούρα να προχωρήσει σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αντιτείνοντας την πρόσληψη εκπαιδευομένων με προγράμματα stage αλλά και την άρνηση να ικανοποιηθούν αιτήματα των υπαλλήλων, όπως η σύσταση Ταμείου Αλληλοβοήθειας, που έγινε για υπαλλήλους άλλων υπουργείων.
Οπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων ΝΑΤ, εξαιτίας των ελλείψεων σε προσωπικό, η έκδοση συντάξεων καθυστερεί και δύο χρόνια για διαδοχική ασφάλιση, υπάρχει καθυστέρηση στην εκκαθάριση ναυλολογίων, με αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων, ενώ κατήγγειλε και εισφοροδιαφυγή στο Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων.
Σταύρος Μαλαγκονιάρης
Στη διεύθυνση http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&tag=8400&pubid=4386884# θα βρείτε το άρθρο καθώς και πίνακα με τις κενές θέσεις προσωπικού στο ΥΕΝ και στους εποπτευόμενους φορείς σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΠΟΥΕΝ


Εφημερίδα ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τεράστια κενά σε κρίσιμους τομείς
Σε κατάρρευση οδηγείται το ΝΑΤ, υπό διάλυση ο Οίκος Ναύτου και η Ναυτική Εκπαίδευση


Με την επέκταση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, μέσω των προγραμμάτων stage και άλλων μέτρων, σχεδιάζει να καλύψει η κυβέρνηση της ΝΔ τα τεράστια κενά στις οργανικές θέσεις του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των Νομικών Προσώπων του, όπως είναι το ΝΑΤ, ο Οίκος Ναύτου, η Ναυτική Εκπαίδευση, η Πλοηγική Υπηρεσία, το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας. Οπως αποκαλύφθηκε χτες, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Υπαλλήλων ΥΕΝ (ΠΟΥΕΝ), υπάρχουν συνολικά στο ΥΕΝ και τα Νομικά του Πρόσωπα περίπου 700 κενές οργανικές θέσεις, τις οποίες το υπουργείο σχεδιάζει να καλύψει με την «πρόσληψη» εργαζομένων με προγράμματα stage, δηλαδή ανασφάλιστους, με μισθό 400 ευρώ!
Τα στοιχεία που κατατέθηκαν έδειξαν ανάγλυφα το «έγκλημα διαρκείας» από την αντεργατική πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ πριν και της ΝΔ σήμερα σε βάρος του ΝΑΤ και των άλλων Ταμείων των ναυτεργατών, της Ναυτικής Εκπαίδευσης και άλλων οργανισμών που αφορούν τη ναυτεργατική οικογένεια, αλλά και τους ίδιους τους 1.300 εργαζόμενους του ΥΕΝ. Ζητήματα που έχουν αναδείξει με τους αγώνες τους οι ταξικές δυνάμεις ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, προβάλλοντας την ανάγκη για τη συσπείρωση δυνάμεων και κλιμάκωση των αγώνων.
Πιο συγκεκριμένα:
Το ΝΑΤ κινδυνεύει με οργανωτική κατάρρευση. Από τις 440 οργανικές θέσεις είναι καλυμμένες οι 150. Από αυτούς τους εργαζόμενους οι 50 ετοιμάζονται να συνταξιοδοτηθούν. Εχουν να γίνουν προσλήψεις από τις αρχές της 10ετίας του '90. Αυτοί οι εργαζόμενοι καλούνται να καλύψουν τις ανάγκες ενός Ταμείου όπου μόνο οι συνταξιούχοι είναι πάνω από 65 χιλιάδες. Από το 2001 δεν έχει γίνει ισολογισμός του ΝΑΤ και δεν υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί για τις οφειλές των εφοπλιστών. Οπως ειπώθηκε, κανείς δε γνωρίζει πόσα ακριβώς οφείλουν οι εφοπλιστές στο Ταμείο. Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι μόνον 3 εταιρείες, ΝΕΛ του εφοπλιστή Απ. Βεντούρη, GA FERRIES του Αγούδημου και ΔΑΝΕ σε έναν λογαριασμό του ΝΑΤ το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ), οφείλουν 15 εκατομμύρια ευρώ. Και από πάνω με διάταξη που θα ψηφιστεί στη Βουλή προετοιμάζουν τη σύνδεση του ΝΑΤ με τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Με διάλυση απειλείται και ο Οίκος Ναύτου. Από τις 180 οργανικές θέσεις είναι καλυμμένες οι 70, οι μισές θέσεις γιατρών που προβλέπονται είναι κενές και, όπως επισημάνθηκε, τα ιατρεία του Οίκου Ναύτου «κινδυνεύουν και αυτά να καταρρεύσουν».
Στη Ναυτική Εκπαίδευση από τις 200 οργανικές θέσεις καλύπτονται οι ...97, ενώ το 75% των καθηγητών είναι ωρομίσθιοι. Και, βέβαια, το κτίριο του Κέντρου Επανακατάρτισης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ) είναι ετοιμόρροπο.


Ηλεκτρονική Πύλη "PORTNET" www.portnet.gr

Καταρρέει το ΝΑΤ

Η συνέχεια στο «ίδιο έργο» που διαδραματίζεται την τελευταία πενταετία και πλέον με τα οικονομικά του ΝΑΤ να είναι υπό «συνεχή»… κατάρρευση παίχτηκε και χθες καθώς χθες ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ταμείο, Γ. Δαούσης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου των πολιτικών υπαλλήλων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας κατάγγειλε ότι το Ταμείο είναι υπό… «κατάρρευση». Τα στοιχεία που παρατέθηκαν δεν αφήνουν περιθώρια για παρανοήσεις σχετικά με την κρατούσα κατάσταση για ένα Ταμείο που οι διοικήσεις του τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει αλλεπάλληλες φορές χωρίς ωστόσο να έχουν προσφέρει επι τα βελτίω…